Thursday, 25 October 2012

KISAH HARI RAYA

assalamualaikum..selamat hari raya saya ucapkan..semoga anda menjalani ibadah nie dengan sempurna...tp bagaimana pula dgn org yg kurang bernasib baik daripada anda contohnya menjalani ibadah puasa dan menyambut hari raya dihospital???mesti anda dapat rase serba sedikit apabila anda beraya tanpa orang yg anda sayangi...dalam lirik lagu raye pon ade mengatakan JANGAN LUPA YG TIADA.,,raye tak memerlukan diri kite sempurna dari pemakaian tp cukup la sekadar memakai pakaian yg disyariatkan oleh agama...disini ingin sy ceritakan kisah seorang insan yg bergelar kekasih sy sendiri yg sedang sakit dan sekarang terlantar dihospital sebab penyakit yg pelbagai...hidupnya yg membesarkan bersama keluarga angkat sehingga ibubapa akan menghembus nafas terakhir...bagaimana pula kehidupan dia selepas itu??? mesti tertanya-tanya kan.. sebagai seorang lelaki aku patutnya menjaga kekasih aku walaupun dengan keadaan mcmmane pon sebab aku dikurniakan keadaan tubuh badan yg sihat...mesti ada hikmah disebalik tubuh badan aku yg sehat dan kekasih aku pulak sakit...tuhan mengajar aku tentang menjadi seorang insan yg mengambil berat tentang orang lain...aku masih terbayangkan masa depan aku kalau aku sakit nanti..apa yg akn aku rase jike berlaku perkare sedemikian aku sudah dapat gambarkan walaupun aku bukan ditempat dia...kalau aku demam pon aku rase derita dh sebab aku rase otak aku macam bergocang jew...aku masih tertanya-tanya siapa yg sanggup menyihirkan dia sampai jadi macam tu sedangkan sebelum nie baru je dia sembuh dari eksiden tp da datang lagi perkare lain...bayangkan beberapa hari sebelum raye dia bersama abang , seorang anak kepada ketua jururawat dan seorang juru rawat eksiden dengan lori...tp aku bersyukur alhamdulilah sebab masih diberi peluang bersama orang yg aku syg...tp dalam nahas tu meragut nyawa seorang nurse yg cukup mnyayat ati..nasib baik la dia (my gf) hanya patah tangan , abg dia patah kaki dan tangan dan anak kecil itu patah tekak...disebabkan hospital tu tempat keras macam2 dugaan aku terima tapi aku tetap akan sabar sampai ke hari ini sebab aku takmau tgk dia menderita dan aku ingin tengok dia bahagia bersama orang yg dia sayang...aku dapat bayangkan berpuasa kt hospital macamne...aduhh dengan makanan yg kene pantang dengan lauk2nye yg tidak sedap aku rase aku tidak lalu makan tp aku selalu suruh orang belikan dia makanan yg sedap2 walaupun dilarang nurse kt situ..aku tetap degil sebab aku nk dia dapat rase jgk ape yg aku rase...kalau aku makan sedap2 dia opcoss laa makan sedap2 jgk...selesai sudah pasal puasa..nie nak crite pasal raye pulak...puasa sebulan mestilah nk raye bersama yg tersayang kan....dia yg beraye tanpa aku disane cukup membuatkan aku berase pilu...aku sebagai orang dia teramat syg aku patut luangkan mase bersama dia kt hospital tu tapi apakah daya jarak yg memisahkan kite...kaludia duduk kt hospital sini tiap hari aku datang tiap ari aku bawak makanan yg dia suke tiap2 minggu aku beli adiah utk dia tp nak buat camne terlalu jauh utk aku pergi...beraye tanpa orang yg tersayang setelah kehilangan ibubapa tidak seindah mane pon kalau dibandingkan dengan tidur..hehe..tidur lagi sedap...nasib baik lah aku ade walaupun bukan depan tp aku luangkan sepenug mase bersama dia kecuali dia tidur...aku akan bersamanya sampai bile2 la sebab aku ingin membahagiakan dia dan aku takmau hidup dia derita lagi sebelum kehadiran aku dalam hidupnya....sebelum raye di 2kali operate sebab kesan darah beku tp berkat doa kite semua dia sembuh...tapi yg ajaibnya ialah nama aku..RAJA MOHD SAYUTI...bile dia dengar jew mesti dia terus sedar dari koma, tidur dan pengsan...tu la aku suke sangat...aku dapat buat dia bahagia...aku bahagia bersama dia..nanti aku sambung balik yer dengan kisah yg sama tp dihari yg lain...hahaha  

No comments:

Post a Comment