Sunday, 6 November 2011

trial SPM

alaa bodonyer ak...trial pon sempat gi 3 ari jew . . bakpe laa yg bongok ngt ak leni . . sekoloh berbulan-bulan dh tak gi .  .confirm 99% ak gagal spm nanti . .nape masaloh ahu ak er . .. dh la siang tidow mlam berjage..bkpe aku dopleh tidow mlm . .. ak dop gi sklh lame ngt . . ramai nyer ak tipu org ak atew ak g sklh...ak mintok maaf lake. . betol r emy atew ak BODO...dop ahu la wane cter . . .tggu lps spm ekg r wane2....

Tuesday, 16 August 2011

adakah aku anak yg baik ???


Aku sayang ibu.....ibu yg melahirkan aku...membesarkan aku....memdidik aku......supaya menjadi insan yg berguna .....moga menjadi manusia yg baik jujur dan beriman......tapi selalunya keinginan aku dan ibu tdk sehaluan.....ini myebabkan ibu selalu membebel dan memarahi aku.........kau tahu x aku inginkan kebebasan.....kebebasan memberikan aku kepuasan yg mengatasi segalanya.........dan byk benda yg aku buat untuk kepuasan diri aku tapi tidak bagi ibuku dan juga ahli keluargaku......acap kali ibu menangis kerana aku.......Tapi aku masih berdegil dengan sikap aku yg tdk mahu dengar cakap ibu dan sudah lama aku berperangai macam ini hingga aku semakin suka dengan perangai begini....Aku bukan budak jahat dan bukan bodoh.....aku cuma suka lepak2.....ronda2....x pergi sekolah itu saja.....Jahat ke aku.....tapi jauh di sudut hati aku kata2 ibu betul segalanya......tapi aku nak bebas macam bdk2 lain.......tapi budak2 lain tu bagus ke dia....lantak dialah aku nak tido..........
mak...mak....mak....mak....makkkkk.........aku nampak mak aku dtg dgn berlari-lari anak...kenapa....selalunya kau bgn lewat pasal ari ni bgn awal....mak..mak..mak........apa hal........kaki...kaki... pasal dgn kaki.....kaki ni x blh nak geraklah...mak.mak.....aku nampak riak muka mak mula berubah.......aku mula npak mak mencari2 tlpon...pas2 mendail no.....lbh kurang 10 minit kedegaran sirim ambulan .......aku d ltakkan di wad kecemasan sebelum d pindahkan ke icu.....Dr yg merawat aku sahkan aku terkena angin ahmar kecil.....dicni aku mulai meyesal kerana selama dua minggu aku berada wad emak aku lah yg sentiasa disisi aku......yg menjaga berak kencing aku......aku mulai berfikir....mana kawan2 aku...... sanggupkah kawan2 menjaga aku sama seperti emak aku.......dan aku mulai menangis.......setelah berada d wad 2 minggu Dr memberi kebenaran untuk aku blk kerumah dengan rawatan susulan seminggu sekali dengan datang ke hospital....kini aku sudah pulih seperti sediakala ....... ini mungkin berkat doa ibu...............fikirkanlah.......

Monday, 27 June 2011

Hanya tuhan yang tahu

kupendamkan perasaan ini
Ku rahsiakan rasa hati ini
Melindungkan kasih yang berputik
Tersembunyi di dasar hati
Ku pohonkan petunjuk Illahi
Hadirkanlah insan lah sejati
Menemani kesepian ini
Mendamaikan sekeping hati
Oh tuhanku
Berikanlah ketenangan abadi
Untukku menghadapi
Resahnya hati ini
Mendambakan kasih
Insan yang kusayang
Dihati ini
Hanya tuhan yang tahu
Dihati ini
Aku rindu padamu
Tulus sanubari
Menantikan hadirmu
Hanyalah kau gadis pilihanku
Kerana batasan
Adat dan syariatMenguji kekuatan
Keteguhan iman
Insan yang berkasih…

Wednesday, 8 June 2011

BILA HATI DAH SAYANG


BILA HATI DAH SAYANG

Bila hati sudah sayang
Semua menjadi indah
Marah bagaikan gurauan
Bencimu tak kudendami
Apalagi senyumanmu
Ku terbayang kala rindu

Tidak perlu kujelaskan
Apa yang aku inginkan
Berkasih biarlah satu
Bercinta setia di hati
Hanya itu yang kuharap
Moga hatikan bersatu

Sepenuh rindu hatiku merindu
Debunga cinta penuh di jiwa
Terlalu payah nak ku melupakan
Bila hati sudah sayang
Aku jadi gila bayang
Memuja bulan bintang yang membisu

Entah apa lagi kuluahkan
Untuk ku menyatakan cinta
Setengah nyawaku menahan

Mabuk cinta sakit cinta
Rindu makin menyesak
Namun orang yang di sayang
Diam bersahaja

Usah bermain rasa jika hanya menduga
Nanti tersentuh hati pedih menyeksa diri
Dengarkanlah rayuanku
Berikanlah kasih sayangmu