Tuesday 16 August 2011

adakah aku anak yg baik ???


Aku sayang ibu.....ibu yg melahirkan aku...membesarkan aku....memdidik aku......supaya menjadi insan yg berguna .....moga menjadi manusia yg baik jujur dan beriman......tapi selalunya keinginan aku dan ibu tdk sehaluan.....ini myebabkan ibu selalu membebel dan memarahi aku.........kau tahu x aku inginkan kebebasan.....kebebasan memberikan aku kepuasan yg mengatasi segalanya.........dan byk benda yg aku buat untuk kepuasan diri aku tapi tidak bagi ibuku dan juga ahli keluargaku......acap kali ibu menangis kerana aku.......Tapi aku masih berdegil dengan sikap aku yg tdk mahu dengar cakap ibu dan sudah lama aku berperangai macam ini hingga aku semakin suka dengan perangai begini....Aku bukan budak jahat dan bukan bodoh.....aku cuma suka lepak2.....ronda2....x pergi sekolah itu saja.....Jahat ke aku.....tapi jauh di sudut hati aku kata2 ibu betul segalanya......tapi aku nak bebas macam bdk2 lain.......tapi budak2 lain tu bagus ke dia....lantak dialah aku nak tido..........
mak...mak....mak....mak....makkkkk.........aku nampak mak aku dtg dgn berlari-lari anak...kenapa....selalunya kau bgn lewat pasal ari ni bgn awal....mak..mak..mak........apa hal........kaki...kaki... pasal dgn kaki.....kaki ni x blh nak geraklah...mak.mak.....aku nampak riak muka mak mula berubah.......aku mula npak mak mencari2 tlpon...pas2 mendail no.....lbh kurang 10 minit kedegaran sirim ambulan .......aku d ltakkan di wad kecemasan sebelum d pindahkan ke icu.....Dr yg merawat aku sahkan aku terkena angin ahmar kecil.....dicni aku mulai meyesal kerana selama dua minggu aku berada wad emak aku lah yg sentiasa disisi aku......yg menjaga berak kencing aku......aku mulai berfikir....mana kawan2 aku...... sanggupkah kawan2 menjaga aku sama seperti emak aku.......dan aku mulai menangis.......setelah berada d wad 2 minggu Dr memberi kebenaran untuk aku blk kerumah dengan rawatan susulan seminggu sekali dengan datang ke hospital....kini aku sudah pulih seperti sediakala ....... ini mungkin berkat doa ibu...............fikirkanlah.......

No comments:

Post a Comment